Mijn visie op voeding

20201213_192557.jpg

Je wilt graag wat kilo’s gewicht verliezen, wat lager in je vet percentage komen, meer spiermassa opbouwen, etc. Naast passende training is voeding een minstens zo belangrijk punt in het behalen van je doel.


Dus denk je ik ga gezond eten. Maar wat is gezond nu eigenlijk? In de volksmond zien we gezond eten als vers en onbewerkt. Vooral groenten en fruit komen al snel op in je gedachte. 

Als voorbeeld: Om af te vallen is het belangrijk om in een calorie (voeding)

tekort te eten. Hier bedoel ik niet mee zo min mogelijk, maar wel minder dan je nodig hebt voor je dagelijkse onderhoud. Hier zijn algemene richtlijnen voor, maar ben jij een algemeen mens?

Het is mogelijk om dit zelf uit te rekenen op websites die daarvoor calculatoren aanbieden of met een standaard formule, maar ben jij standaard? 


Moet je dan leven op sla en kip? Zeker niet! Want wat je eet is bepalend of je het vol kan houden. Iedereen houd van (lekker) eten en in bepaalde periodes van het jaar komen etentjes vaker voor dan gemiddeld. Het is dus minstens zo belangrijk om een goede balans in je voeding te vinden. Dan is het heel goed mogelijk om lekker te genieten van uit eten gaan en toch af te vallen. Eigenlijk moet je het niet tot een dieet labelen, maar voor jezelf een lifestyle vinden die voor jou werkt.

Ben je zoekende wat voor jou werkt? Samen komen we daar wel achter!

Voedingscoaching vanaf 3 maanden:

Leren omgaan met voeding in balans.

Wekelijkse weging/meting.

Persoonlijk advies.

Wekelijks coach moment (Zoom, telefonisch of persoonlijk).

Onbeperkt persoonlijk contact.